luni, 25 aprilie 2011

Heaven is a place on Earth!


Cand citeam "Morometii" (acu' ceva vreme),ma gandeam numai la curtea verde si bogata de la tara,o Gradina a Edenului proprie si personala.Descoperind viata rurala prin romanul "Ion",vedeam fiecare uluca din gardul bunicii,fiecare tigla de pe acoperisul bucatariei de vara,fiecare fir de iarba pe care am dormit in plina zi veri de-a randul.Fara sa mai mentionez faptul ca "Ioana" m-a tintuit ore intregi pe scarile de piatra din fata casei inconjurate de dalii,casa unde se gasesc poze cu rude vechi si noi,casa miilor de amintiri ale copilariei.
Sincer...Sincer,eu n-am nevoie de Rai!Nu stiu cand am sa mor,cum sau unde,nici macar unde o sa ajung apoi,dar un lucru stiu sigur:Raiul meu se afla aici,pe Pamant,la o ora jumatate distanta (cu masina) de locul unde mi-am inceput calatoria terestra.
 Perfectiunea mea e imperfecta,si asta o face perfecta.Locul nu e nicidecum rupt de lume,nu ma intelegeti gresit,insa eu tind sa blochez tot ce imi este cunoscut si sa ma axez pe ceea ce n-am trait,simtit,vazut pana atunci in sanctuar.De exemplu,felul cum se aseaza iarna zapada ma duce cu gandul la o pictura in care formele si dimensiunile sunt create doar prin lumini si umbre.Iar nimic nu se compara cu toamna aici,cand parfumul mustului invadeaza toti porii,nucile se rostogolesc trosnind in cos,florile nu mai au loc in gradinita de atatea petale si-atata dulceata.Vara ai nevoie doar de o cana de cafea si o carte zilnic,restul iti este oferit pe tava de natura:umbra merilor si a zarzarilor,soarele patrunzator,cerul limpede,decojit de orice nor inestetic.
Si primavara!Primavara te intampina cu o nunta grandioasa,unde fiecare pom e o mireasa gatita in alb,fiecare pasare un lautar talentat,fiecare zi un festin neasemuit.Si unde s-a auzit de nunta fara vin?Nicaieri!Asa ca te servesti cu un pahar rece de licoare,te asezi sub un cires primitor si inchizi ochii.Uiti unde esti,cine esti,pur si simplu,traiesti prin simturi...
Vocabularul ma limiteaza atat de mult,incat as invata pe de rost dictionare intregi,numai sa pot descrie ceea ce mi-a marcat nu mintea,ci sufletul.Dar magia unui asemea loc nu poate fi descoperita in intregime-literele sunt prea putine,cuvintele prea mici si inspide.Asa ca am sa-mi pastrez feeria bine sigilata intr-una din camerele inimii,sa-mi aduca mereu aminte ca am tot ce-mi doresc...si in plus!


Niciun comentariu: